Zabiegi niechirurgiczne, w których się specjalizujemy.

Vitamed - Klinika ortopedyczno - rehabilitacyjna Drawsko Pomorskie

Leczenie Terapią wtryskową !

Co to jest terapia iniekcyjna?

Terapia iniekcyjna łagodzi ból kręgosłupa, nerwów i mięśni. Specjaliści Vitamed wykonują wiele rodzajów zastrzyków. Zastrzyki są dostosowane do stanu pacjenta i mają działanie lecznicze – przeciwbólowe. Specjaliści Vitamed są przeszkoleni w ramach medycznych (Specjaliści ortopedii i traumatologi narządu ruchu  – Neurorehabilitanci )  posiadają certyfikaty zarządu.

Zastrzyki zewnątrzoponowe lędźwiowe . Leczą bóle dolnej części pleców i nóg. Leki sterydowe i znieczulające wstrzykuje się do przestrzeni zewnątrzoponowej odcinka lędźwiowego. Steryd (kortyzon) zmniejsza stan zapalny. Środek znieczulający (lidokaina) natychmiast zmniejsza ból.

Zastrzyki lędźwiowe współczulne . Leczą ból kończyn dolnych. Leki znieczulające wstrzykuje się w pobliżu bólu sygnalizującego współczulne nerwy lędźwiowe. Sygnały bólowe są blokowane, a ból bardzo szybko maleje.

Zastrzyki zwoju gwiaździstego . Leczą ból kończyn górnych. Leki znieczulające wstrzykuje się w pobliżu nerwów współczulnych szyjnych (szyjnych). Sygnały bólowe są blokowane, a ból bardzo szybko maleje.

Selektywne bloki korzeniowe nerwów . Leczą podrażnione i zaognione korzenie nerwów szyjnych, piersiowych i lędźwiowych. Wstrzykuje się leki steroidowe i znieczulające. Uśmierzanie bólu następuje szybko po iniekcji.

Iniekcje punktu spustowego . Leczą ból mięśni i napięcie. Leki sterydowe i znieczulające wstrzykuje się w punkty wyzwalające w  mięśnie i węzły. Mięśnie i nerwy rozluźniają się, a ból szybko maleje.

Wspólne zastrzyki krzyżowo-biodrowe

Co to są wstrzyknięcia krzyżowo-biodrowe?

Stawy SI łączą kręgosłup z biodrami. Stawy SI to amortyzatory, które przenoszą ciężar całej górnej części ciała. Stawy układu SI mogą być podrażnione i zaognione z powodu obrażeń, nadużywania lub procesów starzenia.

Zastrzyki ze stawu SI mogą być diagnostyczne lub terapeutyczne. Pacjent leży wygodnie na brzuchu. Skóra jest sterylizowana. Podawany jest miejscowy środek znieczulający, aby nie odczuwać bólu ani dyskomfortu. Za pomocą fluoroskopowego prowadzenia rentgenowskiego igła jest kierowana do stawu SI. Gdy igła znajdzie się w idealnej pozycji, wstrzykuje się leki znieczulające i kortykosteroidowe. Środek znieczulający szybko zmniejsza ból. Kortykosteroid zmniejsza stan zapalny.

Zastrzyki fasetowe

Co to są iniekcje fasetowe?

Zapalenie kości i stawów. Stawy fasetowe poruszają kręgosłup. Normalny staw  jest pokryty zdrową chrząstką. Osteoartrytyczne połączenie stawowe uszkodziło chrząstkę. Ból powstaje, gdy staw się porusza.
Możliwości leczenia . Chirurgiczne opcje leczenia leczą łagodne do umiarkowanego zapalenie kości i stawów. Minimalnie inwazyjne opcje leczenia leczą ciężkie zapalenie stawów  i stawów, które nie reagują na leczenie niechirurgiczne. Zastrzyki stawowe  są skuteczną, minimalnie inwazyjną opcją leczenia.

Procedura . Łagodny środek uspokajający i miejscowy środek znieczulający zapewniają brak bólu lub dyskomfortu podczas zabiegu. Pacjent leży wygodnie na brzuchu. Wykorzystuje się fluoroskopowe prowadzenie rentgenowskie. Igła jest delikatnie prowadzona do stawu  powodującego ból. Leki znieczulające i kortykosteroidy są wstrzykiwane do stawu. Opatrunek jest nakładany na znak igły.

Wyniki . Leki znieczulające zapewniają natychmiastową ulgę w bólu. Sterydowy lek zmniejsza stan zapalny. Inne opcje leczenia są stosowane w połączeniu z zastrzykami dla maksymalnej ulgi w bólu. Fizjoterapia, modyfikacja aktywności, wzmocnienia, leki i inne są często zawarte w indywidualnym planie leczenia choroby zwyrodnieniowej stawów .

Ablacja częstotliwościami radiowymi

Co to jest ablacja częstotliwościami radiowymi?

Ablacja częstotliwościami radiowymi . Prąd elektryczny ogrzewa nerw wytwarzający sygnał bólowy. Sygnały bólu do mózgu są zablokowane. Pacjent odczuwa znaczną ulgę w bólu.

Procedura . Sedacja dożylna i miejscowe znieczulenie zapewniają brak bólu i dyskomfortu. Wykorzystuje się fluoroskopowe prowadzenie rentgenowskie. Drobna igła jest prowadzona do określonego nerwu. Przez igłę wprowadza się mikroelektrodę. Pacjent przekazuje informację zwrotną dotyczącą odczuwania bólu. Po dokładnym ustawieniu mikroelektrody, prąd o częstotliwości radiowej jest przesyłany i nerw jest ogrzewany.

Zdrowienie i wyniki . Pacjent wraca do domu wkrótce po zabiegu. Czas  po zabiegu jest niewielki lub żaden. Pacjent szybko wraca do pracy i normalnych czynności. Odczuwa się ulgę w bólu. Ulga w bólu trwa od sześciu miesięcy do wielu lat.

Terapia iniekcyjna leczy zapalenie stawów, zwężenie kręgosłupa, przepuklinę dysku, rwa kulszowa, zwyrodnieniowa choroba dysku, fibromialgia, przewlekły ból i wiele innychPlanowanie i uczestnictwo w początkowej konsultacji Vitamed jest pierwszym krokiem w kierunku otrzymania rozwiązania do terapii iniekcyjnej. Zostanie uzyskany pełny wywiad medyczny, przeprowadzone zostanie badanie fizykalne, zostaną zamówione i przeanalizowane badania obrazowe. Dokonana zostanie dokładna diagnoza. Zostanie utworzony niestandardowy plan leczenia terapią iniekcyjną.

Aby umówić się na spotkanie ze specjalistą vitamed , zadzwoń pod numer 736 120 120 lub odwiedź naszą stronę kontaktową .