Kręgosłup

Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa może dotyczyć zarówno odcinka szyjnego, piersiowego, jak i lędźwiowego. Charakteryzuje się silnym bólem wywołanym przedwczesnym zużyciem tkanek łączących kręgi kręgosłupa. Niestety, nie da się jej wyleczyć, można jedynie przeciwdziałać jej postępom.

Leczenie zwyrodnienia kręgosłupa
Niestety, choroba nie jest uleczalna, można jedynie łagodzić jej objawy i spowalniać postęp. W pierwszej kolejności zaleca się schudniecie, jeśli pacjent ma nadwagę. Następnie dobiera się odpowiednie ćwiczenia wykorzystujące profesjonalny sprzęt rehabilitacyjny oraz zabiegi fizykoterapeutyczne.

Do wykonywanych w przypadku zwyrodnień kręgosłupa zabiegów leczniczych zaliczamy:

• masaż szyi, ramion oraz karku;
  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi i ramion;
  • ćwiczenia rozluźniające, które pomogą złagodzić ból.

W ramach zabiegów fizykoterapeutycznego leczenia zwyrodnień kręgosłupa możemy stosować też:

• nagrzewanie lampą sollux;
  • ultradźwięki;
  • krioterapię;
  • magnetoterapię;
  • zabiegi z zakresu prądolecznictwa.

Pomocne w leczeniu spondyloartrozy będą z pewnością kołnierze ortopedyczne, czyli ortezy szyjne. Bardzo skutecznie pomogą unieruchomić uszkodzony odcinek kręgosłupa, a przy wszystkim są lekkie i bardzo elastyczne, dzięki czemu nie powodują problemów z poruszaniem się. W sklepach medycznych znajdziemy szeroki wybór ortez szyjnych, podzielonych ze względu na rodzaj schorzenia oraz preferencje przyszłego użytkownika.