Bark

Ból barku jest powszechny, szczególnie z wiekiem. Obejmuje każdy rodzaj dyskomfortu w stawie barkowym lub w jego pobliżu. Twoje ramię składa się z mięśni, ścięgien, więzadeł i kości i pozwala na znaczny zakres ruchu w twoim ramieniu.

Co powoduje ból barku?

Liczne urazy i choroby mogą prowadzić do bólu barku. Przykłady zawierają:

• Powtarzające się ruchy
  • Skręcenia i napięcia
  • Artretyzm
  • Zwichnięcia
  • Zapalenie ścięgna
  • Zapalenie torebki stawowej
  • Urazy mankietu rotatora
  • Złamania

Możesz odczuwać ból barku spowodowany normalnym zużyciem, nadużywaniem, uprawianiem sportu, obrażeniami w pracy lub wypadkiem samochodowym. Twój specjalista ortopeda określa rodzaj i ciężkość urazu, aby ustalić najbardziej odpowiednie leczenie.

Nasz specjalista ortopeda tworzy spersonalizowany plan leczenia bólu barku, który uwzględnia rodzaj i ciężkość urazu. Mogą zalecić jeden lub więcej z poniższych zabiegów.

Terapia RYŻ, czyli odpoczynek, lód, ucisk i podnoszenie, jest często wczesnym sposobem leczenia problemów z barkiem. Lekarz może zalecić noszenie zawiesia w celu unieruchomienia stawu podczas gojenia się urazu barku.

Lekarz może zalecić bez recepty lub przeciwzapalne leki na receptę, aby zmniejszyć obrzęk i ból podczas powrotu do zdrowia po urazie.

Fizjoterapeuci na miejscu w naszym Centrum Ortopedii i Rehabilitacji pomagają wzmocnić i rozciągnąć zranione obszary, aby przyspieszyć gojenie i zapobiec przyszłym urazom barku. Jeśli potrzebujesz operacji barku, fizykoterapia optymalizuje regenerację.

Lekarz może zalecić alternatywne leczenie w celu złagodzenia bólu barku. Przykłady obejmują pasywną manipulację, akupunkturę, terapię ultradźwiękową, przezskórną elektryczną stymulację nerwów (TENS) lub techniki masażu w celu poprawy krążenia krwi i gojenia.

Zastrzyki steroidowe zmniejszają stany zapalne i dyskomfort związany z bólem barku. Zastrzyki z osocza bogatopłytkowego (PRP) są formą medycyny regeneracyjnej, która wykorzystuje płytki krwi pozyskane z krwi, aby wyleczyć problemy z ramionami i naturalnie złagodzić ból.

Chirurgia

W ciężkich przypadkach może być konieczna operacja barku, aby w pełni przywrócić staw barku. Nasz lekarz poinformuje Cię, który rodzaj operacji jest odpowiedni dla Ciebie. Może to wymagać artroskopii w celu naprawy lub usunięcia tkanki lub tradycyjnych otwartych procedur wymiany lub odbudowy stawu barkowego.

Nie pozwól, aby ból barku był częścią Twojej codziennej rutyny. Zadzwoń dziś do ekspertów z  Vitamed – centrum ortopedyczne i rehabilitacyjne lub skorzystaj z internetowego narzędzia planowania.