Fizykoterapia w leczeniu cieśni nadgarstka

Jeśli masz zespół cieśni nadgarstka , wiesz, że ból, drętwienie i mrowienie powoduje, iż trudno jest robić wiele rzeczy, które lubisz. Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieje wiele sposobów na złagodzenie objawów. Jednym z nich jest fizykoterapia.

Co może zapewnić fizjoterapeuta?

Fizjoterapeuta to specjalista medyczny, który może współpracować z Tobą w celu zmniejszenia bólu i odzyskania siły i mobilności. Nasz fizjoterapeuta specjalizuje się w fizjoterapii dłoni,  i może oprócz specjalnych zabiegów zalecić ćwiczenia zwane „szybowaniem”. Skupiają się one na nerwach i ścięgnach. Celem jest zmniejszenie bólu i zwiększenie mobilności.

Twój terapeuta może również zasugerować aparat ortodontyczny. Nosisz go w nocy, aby utrzymać nadgarstek prosto. I możesz nosić go w ciągu dnia, gdy wykonujesz czynności, które mogą obciążać nadgarstek.

Niektóre inne rzeczy, które może sugerować twój fizjoterapeuta, to:

• Zmiany, które możesz wprowadzić, aby zmniejszyć objawy w pracy, w domu i w czasie wolnym
  • Ultradźwięki , zastosowanie wibracji o wysokiej częstotliwości, w celu zmniejszenia objawów
  • Specjalne ręczne urządzenie trakcyjne, które pomaga zwiększyć obszar tunelu nadgarstka poprzez rozciąganie
  • Oraz wiele innych specjalistycznych ćwiczeń  / zabiegów nieinwazyjnych .
  • Czy fizjoterapia będzie dla mnie skuteczna?

Zależy to od tego, jak dobrze reagujesz na leczenie . nasza fizykoterapia pomoże ci osiągnąć cele w zakresie złagodzenia bólu i lepszego funkcjonowania ręki.

Badania są obiecujące.

• Niedawno lekarze w Hiszpanii podzielili 120 kobiet z zespołem cieśni nadgarstka na dwie grupy. Jedna grupa miała operację. Druga grupa była leczona fizykoterapią. Terapeuci skupili się na tkance miękkiej w rękach i dłoniach. Celem było powstrzymanie podrażnienia nerwu pośrodkowego, tak zwanego : sprawcy choroby.

Naukowcy obserwowali obie grupy kobiet kilka razy w ciągu roku. Odkryli, że zarówno fizykoterapia, jak i chirurgia mogą pomóc, ale fizykoterapia doprowadziła do lepszych wyników w krótkim okresie. Kobiety, które otrzymały terapię, odczuwały mniej bólu i lepiej funkcjonowały znacznie wcześniej niż kobiety po operacji.

Czy fizykoterapia może pomóc w zespole cieśni nadgarstka? Porozmawiaj z  naszymi specjalistami. Jeśli zdecydujesz się na terapię, fizjoterapeuta skontaktuje się z lekarzem, aby porozmawiać o twoim planie leczenia i oraz da  inne przydatne zalecenia.

Co z fizykoterapią po operacji?

Lekarze zalecają, aby wzmocnić nadgarstek.

Ale korzyści nie kończą się na tym: Twój terapeuta może również pomóc w leczeniu blizny chirurgicznej, aby zapobiec powikłaniom. Może również zalecić określone ćwiczenia, które pomogą Ci odzyskać mobilność i elastyczność po zabiegu.

Zapraszamy na konsultację !