Ból kręgosłupa lędźwiowego ? Regeneracyjne leczenie kręgosłupa w klinice Vitamed

Czy jesteś zmęczony życiem z bólem dolnej części pleców? Zatem nasze małoinwazyjne alternatywy regeneracyjne mogą pomóc Ci przywrócić życie na właściwe tory.

Obszar lędźwiowy kręgosłupa znajduje się za żołądkiem i rozciąga się do miednicy.

Każdy może cierpieć z powodu bólu kręgosłupa lędźwiowego lub bólu dolnej części pleców, ale zwykle zaczyna się we wczesnych latach  i trwa przez całe dorosłe życie. Może to być spowodowane problemami z mięśniami, urazami, nadużywaniem lub zapaleniem stawów.
Osoby, których praca wymaga ciężkiego podnoszenia lub długotrwałego siedzenia, są podatne na ból kręgosłupa lędźwiowego.

Objawy mogą obejmować tępy ból, ostre strzelanie lub bóle kłute.

Jakie zabiegi oferuje Klinika Vitamed ?

Terapia osoczem bogatopłytkowym (PRP)

Jest to skuteczna i dobrze zbadana procedura, która jest potencjalną alternatywą dla operacji. Wykorzystuje naturalne właściwości lecznicze krwi w celu zmniejszenia bólu i poprawy funkcji stawów. Wykorzystuje specjalnie skoncentrowaną dawkę płytek krwi przygotowaną z własnej krwi do naprawy uszkodzonej chrząstki, ścięgien, więzadeł, mięśni i kości. W zależności od źródła bólu pleców PRP można wstrzykiwać do krążków (śródskórnych), stawów twarzy i mięśni przykręgosłupowych. Pacjenci zwykle widzą, że objawy ustąpią w ciągu sześciu tygodni od wstrzyknięcia.

Zastrzyki steroidowe

Nazywane również blokami fasetowymi lub korzeniowymi nerwów, są zalecane, jeśli nie odniosłeś większego sukcesu w podejściu przeciwbólowym, odpoczynku, rozciąganiu i fizjoterapii.

Co to jest zastrzyk intradiskalny?

Bogatego w płytki osocza krwi (PRP) i Lipogems® podawano za pomocą iniekcji wewnątrzkrążkowej.

Otrzymasz łagodny środek uspokajający i zostaniesz poproszony o położenie się twarzą w dół. Korzystając z fluoroskopii (rentgen) jako wskazówki, lekarz znajdzie najlepszą ścieżkę dla cienkiej igły. Następnie włoży igłę do środka każdego krążka, który wymaga leczenia.

Jest to szybka procedura, a ty wstajesz i poruszasz się około 30 – 40 minut po zabiegu i wracasz do pełnej mobilności po tygodniu.

Co powoduje ból kręgosłupa lędźwiowego?

Ból dolnej części pleców lub kręgosłupa lędźwiowego ma kilka przyczyn, w tym:

• Obciążenie mięśni wynikające z ciężkiego podnoszenia lub forsownych ćwiczeń
  • Rwa kulszowa – gdy dysk, który znajduje się między kościami kręgosłupa (kręgami), zużywa się, a miękki wewnętrzny środek przepycha się i naciska na nerw kulszowy
  • Skręcenie kręgosłupa
  • Siedzenie przez długi czas
  • Noszenie ciężkich toreb, zwłaszcza plecaków
  • Nadużywanie – uporczywy ruch odcinka lędźwiowego kręgosłupa, przez pracę lub uprawianie sportu
  • Zła postawa, szczególnie przygarbienie
  • Przepuklina dysku – osłabiony dysk może wybrzuszać się i wywierać nacisk na nerwy rdzeniowe
  • Nadwaga, ponieważ powoduje to dodatkowy nacisk na kręgosłup
  • Zwężenie kręgosłupa – zwężenie przestrzeni wokół rdzenia kręgowego
  • Zapalenie stawów kręgosłupa – zapalenie stawów kręgosłupa
  • Artretyzm

Zapalenie stawów to zapalenie jednego lub więcej stawów. Ludzie zwykle cierpią na zapalenie kości i stawów lub reumatoidalne zapalenie stawów.

Choroba zwyrodnieniowa stawów występuje częściej i jest spowodowana zużyciem chrząstki.

Reumatoidalne zapalenie stawów jest przewlekłą chorobą, która powoduje obrzęk wyściółki stawu i prowadzi do bólu i sztywności stawu.

Jakie są objawy bólu kręgosłupa lędźwiowego?

Objawy związane z bólem kręgosłupa lędźwiowego będą się różnić w zależności od przyczyny, ale zazwyczaj obejmują:

• Ból w dolnej części pleców, który waha się od tępego, bolącego bólu do ostrego, strzelającego lub przeszywającego
  • Skurcze mięśni
  • Ból i dyskomfort w biodrach i miednicy, który zwykle pogarsza się po długim siedzeniu
  • Ograniczony zakres ruchów
  • Ból, który ustępuje po zmianie pozycji

Jakie są niechirurgiczne opcje leczenia bólu

kręgosłupa

lędźwiowego ?

Leczenie bólu kręgosłupa lędźwiowego ma na celu złagodzenie objawów i poprawę funkcji  kręgosłupa.

Początkowe leczenie może obejmować leki takie jak środki przeciwbólowe, które pomagają zmniejszyć ból, niesteroidowe leki przeciwzapalne – NLPZ – które zmniejszają ból i stany zapalne oraz zastrzyki steroidowe, które zmniejszają stan zapalny i zapewniają krótkotrwałą ulgę.

Noszenie aparatu ortodontycznego może również pomóc złagodzić ból i dyskomfort oraz poprawić mobilność. Twój lekarz może również skierować cię do fizjoterapeuty, który pokaże Ci szereg ćwiczeń, które mogą pomóc zmniejszyć ból i zwiększyć elastyczność.

Nasz zespół ekspertów specjalizuje się w leczeniu zwyrodnieniowej choroby dysku za pomocą zaawansowanych technik niechirurgicznych, w tym terapii komórkami macierzystymi, aktywowanej przez AMPP® osoczowej osocza mezenchymalnego (z wykorzystaniem technologii Lipogems® ) i terapii osocza bogatopłytkowego (PRP) .

Jakie są opcje chirurgiczne związane z bólem kręgosłupa lędźwiowego?

Operacja jest rzadko potrzebna w przypadku bólu kręgosłupa lędźwiowego, ale jeśli objawy nie ustępują przy użyciu opcji niechirurgicznych, może być zalecana operacja.

Rodzaj potrzebnej operacji zależy od tego, co powoduje ból kręgosłupa lędźwiowego. Twój chirurg / ortopeda  może zdecydować, że potrzebna jest mikrodiskektomia w celu złagodzenia bólu spowodowanego podrażnieniem korzenia nerwu.

Mikrodiskektomia polega na wykonaniu niewielkiego nacięcia w dolnej części pleców i usunięciu części przepukliny dysku, która powoduje ból.

W leczeniu zwężenia kręgosłupa (zwężenie przestrzeni wokół rdzenia kręgowego) zwykle zaleca się laminektomię lędźwiową. Ta procedura obejmuje usunięcie segmentów kręgów (kości kręgosłupa) w celu złagodzenia nacisku na rdzeń kręgowy.

Dlaczego warto skorzystać z konsultacji w Klinice Vitamed ?

Nasz doświadczony personel / kadra  przeprowadzą dokładne badanie w celu zbadania metod niechirurgicznych i chirurgicznych. Omówią również twoje zastosowanie do naszych najnowocześniejszych terapii biologicznych.