Ból kolana – Terapia – Leczenie – Klinika Vitamed

Leczenie bólu kolan W Naszej klinice ..

Prawie jedna trzecia osób w Polsce w wieku powyżej 50 lat cierpi z powodu bólu w jednym lub obu kolanach. Jednak nie dotyczy to tylko osób starszych – każdy może odczuwać ból kolana, niezależnie od tego, czy jest to spowodowane urazem, czy problemem medycznym.

Nasz renomowany zespół medyczny Vitamed  : zapewnia szereg zabiegów, od tradycyjnych po innowacyjne:

Terapia osoczem bogatopłytkowym (PRP) :

Jest to skuteczna i dobrze zbadana procedura, która jest potencjalną alternatywą dla operacji. Wykorzystuje naturalne właściwości lecznicze krwi w celu zmniejszenia bólu i poprawy funkcji stawów. Wykorzystuje specjalnie skoncentrowaną dawkę płytek krwi przygotowaną z własnej krwi do naprawy uszkodzonej chrząstki, ścięgien, więzadeł, mięśni i kości. Leczenie polega na wstrzyknięciu, w zależności od urazu może być wymagane od dwóch do sześciu zastrzyków, wykonywanych w odstępach tygodniowych. Pacjenci zwykle widzą, że objawy ustępują w ciągu czterech do sześciu tygodni od wstrzyknięcia. PRP jest bezpieczną opcją leczenia, ponieważ używa się własnej krwi, nie wiąże się z nią ryzyko reakcji alergicznej itp..

Jakie są objawy bólu kolana?

• sztywność i obrzęk
  • ciepło i zaczerwienienie
  • nie można obciążyć kolana
  • ból podczas prostowania nogi
  • trzask lub trzask podczas zginania stawu.

Jakie są przyczyny bólu kolana?

Twoje kolano jest największym stawem w twoim ciele. Oprócz przenoszenia ciężaru może ono również skręcać się i obracać, a także zginać. Przy tak wielu ruchomych częściach – mięśniach, kościach, ścięgnach, wiązadłach i chrząstce – może być wiele potencjalnych problemów.

Jednym z pierwszych kroków w ustaleniu przyczyny jest ustalenie, czy doszło do urazu, ponieważ można go dość łatwo zdiagnozować. Uszkodzenia głębsze w kolanie mogą wymagać dalszych badań, takich jak prześwietlenie lub skan MRI, w celu ustalenia problemu i sposobu jego leczenia.

Jakie są niechirurgiczne opcje na ból kolana?

Leczenie stanów kolanowych, takich jak zapalenie kości i stawów, zwykle początkowo ma na celu złagodzenie bólu i obejmuje leki przeciwzapalne, ćwiczenia o niskim wpływie, pomoce do chodzenia i utratę masy ciała, terapię pod okiem fizjoterapeuty.  Jeśli podejście z pierwszego kroku nie pomoże lub specjalista doradził, że twój stan wymaga bardziej dogłębnego leczenia, istnieje kilka opcji leczenia bólu kolana, które nie wymagają operacjiNasz zespół ekspertów specjalizuje się w leczeniu bólu kolana przy użyciu zaawansowanych technik niechirurgicznych, w tym terapii komórkami macierzystymi,  aktywowanej AMPP® osoczowej plazmy mezenchymalnej (z wykorzystaniem technologii Lipogems®)  i  terapii osocza bogatopłytkowego (PRP). Są minimalnie inwazyjne, mogą zmniejszyć stan zapalny, zatrzymać postęp uszkodzenia stawów i naprawić chrząstkę stawową. Czas powrotu do zdrowia jest również znacznie krótszy niż w przypadku operacji. Po tych zabiegach pacjenci są często zachęcani do chodzenia tego samego dnia i szybkiego powrotu do normalnej aktywności bez konieczności ponoszenia ryzyka związanego z zabiegiem chirurgicznym. Więcej informacji na temat tych terapii znajduje się powyżej. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj. Jeśli chcesz omówić te zabiegi,  zgłoś zapytanie  lub  umów się na wizytę .

Dlaczego warto

skorzystać z

konsultacji w Klinice

Vitamed Drawsko

Pomorskie ?

Nasza innowacyjna oferta zabiegów wykracza poza to, co jest dostępne w standardowych pakietach przychodni – szpitali. Oprócz zapewnienia pełnej historii na temat Twojego stanu zdrowia, obejmującej wszystkie tradycyjne opcje niechirurgiczne i chirurgiczne, nasi doświadczeni Ortopedzi i Rehabilitanci ocenią również Twoją przydatność do naszych alternatywnych terapii biologicznych,  osocza bogatopłytkowego (PRP)   i  aktywowanego mezenchymalnego osocza perycytowego (AMPP) .

Z kim będę się konsultować?

Twoja konsultacja odbędzie się u jednego z naszych specjalistów ortopedii i traumatologii narządu ruchu  – od kolan,  min :

Lek. Radosław Jackowski

Lek. Mariusz Dydyk

Mgr. Bartłomiej Aleksander

Lek. Bartosz Kujawa

Lek. Marek Dzik

konsultacja potrwa około 30 minut. Przebieg konsultacji :

• omówienie twojej historii medycznej, aby dowiedzieć się więcej o Twoich objawach
  • badanie stawowe i zidentyfikowanie źródła bólu i wszelkich problemów z poruszaniem się
  • umówienie się na badanie diagnostyczne, zwykle skan MRI  – RTG
  • omówimy z tobą wszystkie opcje leczenia, a także ich potencjalne korzyści jak  i ryzyko.